SEO rådgivning

SEO rådgivning

BLIV SYNLIG MED SEO RÅDGIVNING
Vil du gerne være mere synlig på de store søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo? Så skal du overveje at få professionel hjælp til SEO af en SEO-konsulent. SEO går kort fortalt ud på, at man optimerer virksomheders hjemmesider, så de rangerer højt, når folk søger efter bestemte ord.

Respons2day har professionel erfaring med SEO-rådgivning, og i vores virke som SEO-rådgiver hjælper vi virksomheder med at blive mere synlige. Vi arbejder ud fra SEO-pyramiden med den enkelte kunde i centrum. SEO-pyramiden illustrerer de fire vigtigste elementer i en god SEO-strategi: Teknisk SEO, søgeordsanalyse, indholdet (også kaldet content), og linkbuilding.

HVAD ER SEO?
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som betyder søgemaskineoptimering. Det handler om, at man optimerer hjemmesiderne, så de opnår den bedst mulige placering i de organiske søgeresultater. SEO er altså gratis, i modsætning til for eksempel Google Ads. Studier viser, at kun 10 procent af brugerne går til side 2 i søgeresultaterne, og det er derfor yderst vigtigt at ranke højt, hvis man vil have besøgende på sin hjemmeside.

SEO omhandler alle søgemaskiner, men en SEO-konsulent vil oftest have fokus på Google, da langt de fleste brugere benytter den som søgemaskine. SEO handler ikke kun om interne forbedringer af hjemmesidens opsætning og indhold. Det kræver også ydre faktorer som søgeordsanalyse og linkbuilding. Som SEO-konsulenter hjælper vi dig med alle facetterne af SEO, og i fællesskab med dig laver vi en stærk SEO-strategi, så du hurtigt kan se resultater.

TEKNISK SEO – FÅ STYR PÅ HJEMMESIDEN
Hjælp til SEO indebærer blandt andet, at man kigger på teknisk SEO. Det betyder, at vi kigger på, om søgemaskinerne problemfrit kan finde, crawle og indeksere din hjemmeside og dit content. At crawle betyder, at søgemaskinerne sender små “robotter” ud, som læser din hjemmeside. Denne robot laver en kopi af din hjemmesides koder og indhold, som bliver gemt på søgemaskinens database, så brugerne kan tilgå den fra søgemaskinen. Som professionel SEO-konsulent bruger vi blandt andet Google Search Console, som et af de vigtigste SEO-værktøjer. Det giver nemlig indblik i, hvordan Google ser jeres hjemmeside. Er der problemer eller optimeringsmuligheder, kan vi se det i Google Search Console og derefter handle på det.

SØGEORDSANALYSE – FIND FREM TIL DE BEDSTE SØGEORD
En SEO-konsulent vil også kigge på søgeord og søgeordsanalyser. Når vi yder hjælp til SEO, er det vigtigt for os at vide, hvilke søgeord der er relevante og vigtige at rangere højt på inden for dit marked. Her er det særligt vigtigt med et godt samarbejde mellem dig som kunde og os som SEO-konsulenter, da du har bedre indsigt og viden om hvilke søgeord, der kan være relevante inden for din branche. Lav gerne en brainstorm med alle de ord og vendinger, som du tænker er vigtige, og benyt gerne datakilder som Google Search Console, Google Analytics eller andre søgeordsværktøjer. Det skaber det bedste udgangspunkt, så vi hurtigt og effektivt kan hjælpe dig med kompetent SEO-rådgivning.

CONTENT – RELEVANT INDHOLD AF HØJ KVALITET
Vi vil som SEO-konsulent også kigge på indholdet på din hjemmeside. “Content is king” er et kendt udtryk i SEO-branchen. Og i denne forbindelse er kronen på værket dit indhold på din hjemmeside i form af både tekst, billeder, videoer – Ja, bogstavelig talt alt hvad dine besøgende ser og interagerer med.

Hvis du gerne vil rangere højt på søgeordene, er det vigtigt, at dit indhold både er relevant for søgeordet og af høj kvalitet. En SEO-konsulent vil blandt andet introducere dig for begrebet “søgeordsdensitet”, som fortæller hvor ofte et givent søgeord bliver benyttet i en tekst. Jo højere søgeordsdensitet, desto bedre for din placering blandt søgemaskinernes søgeresultater.

LINKBUILDING – FÅ DE GODE LINKS OG RANK HØJERE
Det fjerde og sidste element i SEO-pyramiden er linkbuilding. Som SEO-konsulent er det vores job at sørge for, at der er masser af links, som peger på din hjemmeside. Det er dog ikke kun kvantiteten af links, men også kvaliteten, der er afgørende. Jo bedre linket er, desto mere styrker det din SEO-placering.

Et godt link afhænger af flere faktorer. Det skal være relevant og kunne skabe masser af trafik. Det må meget gerne komme fra en større autoritær virksomhed og have en høj domain rating. Domain rating er en værdi, som alle hjemmesider får, baseret på faktorer som for eksempel antal links og sider, der linker til hjemmesiden.

Som erfaren SEO-konsulent vil vi også understrege, at det også er vigtigt, at de besøgende bliver på og interagerer med din hjemmeside. Hvis for mange besøgende klikker ind på din hjemmeside, men går væk fra den uden yderligere handling, vil det påvirke din bouncerate og dermed påvirke din placering negativt.

SEO er altså et ret komplekst begreb, der kræver masser af erfaring og viden for at mestre. Hos Respons2day har vi netop den erfaring og viden til at kunne give dig en kompetent SEO-rådgivning, som skaber resultater.

Vi glæder os til at skabe resultater for din virksomhed.

___

Book et møde – og lad os tage en snak om din SEO strategi!

Andre produkter

Digital strategi

Den teknologiske udvikling har på kort tid indtaget forskellige markeder, forretninger og virksomheder. Teknologi og digitaliseringen har medført et stadigt større krav hos alle virksomheder

Læs mere »

42-punkt tjek

Vores populære 42 punkt tjek er målrettet dig, der ønsker at investere i digital marketing, men er i tvivl om, hvordan du skal gribe opgaven

Læs mere »

Digital markedsføring

Digital markedsføring har været i fokus hos virksomheder verden rundt igennem de seneste år. I takt med globaliseringen og teknologiens markante udvikling er online markedsføring

Læs mere »