Facebook er Danmarks største sociale medie og er derfor et vigtigt værktøj til at nå din målgruppe.
Messenger og Instagram er en del af Facebook-familien
88 % af Danmarks befolkning har en profil på Facebook
80 % har en profil på Messenger
50 % har en profil på Instagram
Derfor afvikler vi ofte Facebook-kampagner på alle tre kanaler samtidig. Med annoncering på Facebook har du mulighed for at få dit budskab eksponeret, og hvis du formår at udnytte platformens mange forskellige muligheder, er der ikke grænser for, hvor stort et boost din virksomhed kan få.
Dette skal du være opmærksom på
Når du skal lave Facebook-annonceringer til din virksomhed, er der en række punkter, du skal have fokus på, hvis du skal have succes med dine annoncer.
Dine annoncers struktur, opbygning og visuelle design har en afgørende betydning for kampagnens effekt. Har du mulighed for at benytte video eller animationer vil dette styrke kampagnen yderligere og øge interessen for dine annoncer.
Markedsføring på Facebook, Instagram og Messenger handler ikke kun om mange visninger og synlighed. Det er afgørende, at det er de rigtige øjne, som ser din kampagne. Det øger antallet af reaktioner og klik, som betyder flere potentielle leads og kunder, som gerne handle med dig.
Faktum er, at sociale medier har et kæmpe potentiale, men det handler ikke om at være til stede overalt, men derimod om kvalitet. Af den grund bør du også overveje at få professionel hjælp, når det kommer til Facebook-annoncering.
Hvorfor vælge Facebook annoncering?
På Facebook kan du vælge mellem en lang række forskellige annoncetyper. Dette betyder, at du har mulighed for at skræddersy annoncerne, således at de passer specifikt til den konkrete case, produkt eller service, som din virksomhed udbyder.
Facebook-annoncer kan være med til at kommunikere din virksomheds budskab ud til lige nøjagtigt den målgruppe, du ønsker at ramme. Desuden er Facebook også et nyttigt medie til at følge din målgruppes adfærd og handlinger, samt hvor de i øjeblikket befinder sig i deres ‘kunderejse’.
Få professionel hjælp & undgå at spilde dyre lærepenge
Vi anbefaler, at du henter hjælp fra en professionel virksomhed, der forstår sig på, hvordan din virksomhed bør benytte sig af Facebooks algoritmer og dermed bygge den mest hensigtsmæssige strategi for dets Facebook-annoncering. På den måde kan du være sikker på, at din virksomhed kan benytte sig af Facebook som et vigtigt led i dets reklame- og indtjeningskæde og på samme tid være en unik del af virksomheden.
Danskerne er vilde med Facebook, Instagram og Messenger
Danmarks Radio har i forbindelse med udgivelsen af deres årlige medieforskningsrapport Medieudviklingen 2021 medtaget en analyse af, hvor mange af danskerne, der daglig bruger sociale medier (se grafikken nedenfor).
Læs mere …
Når du skal arbejde med markedsføring på nettet, er det en god ide for jeres virksomhed at tage fat i nogen, der har kompetence i forhold til Facebook.
Da Facebook jo jævnligt lancerer nye tiltag og har et spind af diverse algoritmer, er det essentielt at finde det rette team, der kan hjælpe med denne type marked.
Hvis du har en virksomhed, der har at gøre med nethandel, er det mere end nogensinde vigtigt at være synlig på nettet.
Der er rigtig mange, der gerne vil reklamere på nettet og Facebook. Derfor kan det umiddelbart være svært at gennemskue, hvordan den præcise indsats skal koordineres.
Lad os hjælpe dig med at få den rette form for online markedsføring.
Der findes diverse guidelines til at sikre at din virksomhed får succes med online markedsføring. Derfor kan egen indsats også kombineres med vores kompetente rådgivning.
Eller du kan lade os overtage ansvaret for Facebook-strategien, for at du kan koncentrere din indsats om selve kerneproduktet og medarbejderne. Vi har specialisteret os i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at skabe vækst via digital tilstedeværelse.
Når du skal annoncere på Facebook, kan du arbejde på at finde den rette placering til annoncen. Prøv at teste forskellige placeringer og få dermed en ide om, hvordan annoncen klarer sig.
Det er meget forskelligt, om den foregår på et desktop-newsfeed eller mobil- newsfeed. Det kan godt betale sig at teste, hvad der virker bedst. Dermed kan du som virksomhed spare mange annoncekroner, når man har mulighed for, på forskellig vis, at teste forskellige set-ups.
Eller du kan lade os overtage ansvaret for Facebook-strategien, for at du kan koncentrere din indsats om selve kerneproduktet og medarbejderne. Vi har specialisteret os i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at skabe vækst via digital tilstedeværelse.
Husk også at bruge værktøjet Facebook Pixels. Det er et analyseværktøj, hvor du kan se, hvilke personer der kigger på dine annoncer. Derudover kan du følge med i, hvorvidt salget bliver øget, og hvilke handlinger dine kunder laver inde på Facebook. Når du vil annoncere via Facebook, er det vigtigt at undgå at fokusere på klikprisen. Det må ikke være den afgørende faktor i markedsføringen. Man kan nemlig stirre sig blind på antal klik. Der er stor forskel på hvad det koster pr. klik i din annoncering
Når du skal beskæftige dig med Facebook-markedsføring er det afgørende, at du ved præcist, hvilken form for budskab du gerne sende ud. Det er vigtigt at være kort og præcis i budskabet, så dine kunder ved, hvad din virksomhed står for. Ved brugen af Facebook markedsføring sikrer du dig mere synlighed på nettet, især hvis du forstår at markedsføre dig på en unik måde.
Ved at bruge splittest kan man på Facebook teste forskellige former for annoncer i samme annonce. Det giver hurtigt en indikation af, hvilke annoncer der virker, og hvilke der ikke rigtig tiltrækker den nødvendige opmærksomhed
Brug Facebook-markedsføring når du har behov for øget synlighed og øget salg på nettet. Gør det i dag, og vent ikke til i morgen. Få gjort noget ved din online markedsføring og prøv Facebook annoncering som en genial mulighed.
Skab gennemsigtighed med Facebook markedsføring, og vær på den platform, hvor mange af dine kunder også er på daglig basis.
Det har faktisk vist sig, at man ved Facebook-markedsføring også kan gøre brug af emojis. De evner at fungere som blikfang, og kan både fortælle noget om dit produkt og din virksomhed.
Der kan laves Facebook-marketing services, der også kan hænge sammen med selve strategien for virksomheden.
Når du som kunde skal vælge et Facebook-markedsføringsbureau, er det selvfølgelig både dialogen og kompetencerne, der er afgørende. Gennem en indledende samtale hjælper vi dig med at blive skarp på budskabet. Vi får også lavet en strategi for, hvordan markedsføringen på Facebook skal foregå. Her er fokus på både virksomhedens erfaring med brug af online medier samt vores kompetencer og erfaring med Facebook.
Når det gælder markedsføring på Facebook, er det afgørende løbende at kunne følge med i, hvordan mediet Facebook hele tiden udvikler sig. Hvilke annoncer klarer sig godt, og hvilke formater klarer sig dårligt? Hvordan er eksponeringen på ens annoncer? Der er således mange parametre, der er afgørende, og derfor er det en fordel at vælge et bureau, der kan skabe vækst via digital tilstedeværelse.
Rigtigt mange virksomheder i dagens Danmark er nødt til at indse behovet for at være tilgængelig online. Det kan for det første give nye kunder, og det kan øge salget af ens produkter. At være online med sin markedsføring gør, at man hurtigt når ud til flere potentielle kunder og kan arbejde med forskellige målgrupper. Derfor er en Facebook-marketing strategy vigtig for, at man ved præcist, hvilke mål man har som virksomhed, når man går online.
Prøv at få det store strategiske overblik og find ud af, hvordan jeres unique selling point (USP) kan transformeres i en online marketingindsats.
Vi hjælper dig fra selve ideen til udførelsen af Facebook-strategien. Du kan trygt outsource opgaven til os.
Vi kan også hjælpe dig med at skabe overblik, forståelse, kvalitet og økonomisk værdi i din digitale markedsføring. Via rådgivning og eksekvering skaber vi konvertering og resultater. Start med en uforpligtende snak.
Få hjælp til at skabe overblik, forståelse, kvalitet og økonomisk værdi i den digitale markedsføring. Via rådgivning og eksekvering skaber vi konvertering og resultater for din virksomhed.
start med en uforpligtende snak.
Respons2day, Fredericiagade 15b, 1.tv, 1310 København K., Tlf. 77427777, CVR 40286837
Privatlivs- & Cookiepolitik I Handelsbetingelser I Samarbejdspartnere