Facebook rådgivning

Da Facebook blev grundlagt i 2004 havde ingen forudset, at hjemmesiden ville blive en af verdens største digitale succeser til dato. Det startede i et mørkt kollegieværelse på et prestigefyldt universitet, og løsningen var oprindeligt tiltænkt at skulle fungere som et opslagsværk af og for de mange studerende. I dag er Facebook en uundgåelig del af virksomheders online tilstedeværelse, det er verdens største informationscenter for persondata, og ikke mindst er det vejen frem i forhold til at skabe vækst og trafik for din virksomhed.

Men vejene er snørklede og præget af benhård konkurrence. Hvis du ikke skiller dig ud på Facebook, eller udnytter de tilgængelige værktøjer optimalt, vil din virksomhed have svært ved at følge med i det i digitale kapløb.

Men med god og kyndig vejledning kan du bruge Facebook til at opnå markant trafik og vækst gennem annoncering.

FÅ PROFESSIONEL FACEBOOK RÅDGIVNING
Det kan være svært at navigere i de mange muligheder, som Facebook tilbyder i forhold til annoncering. Tidligere var det mere ligetil. Et almindeligt og gratis opslag var nok til at nå ud til sin målgruppe, og gennem likes, delinger og kommentarer spredte et budskab sig hurtigt.

I dag er det mere kringlet. Tonsvis af restriktioner har medført, at Facebook er en jungle fyldt med farlige fælder, som du og din virksomhed nemt kan havne i, hvis I ikke undersøger vilkårene først. Derfor er det en god idé at få hjælp og rådgivning til annoncering på Facebook fra et professionelt team.

Hos Respons2day har vi de rette og professionelle kompetencer, som kan hjælpe din virksomhed med at få klarlagt de vigtigste no-go’s, fordelene ved Facebook-annoncering, og hvordan I eksekverer efterfølgende.

Med en klar plan om hvordan din virksomhed skal agere på Facebook, kan I opnå de bedste vilkår for at klare jer godt på markedet.

Med hjælp fra Respons2day får du et gennemgående indblik i de mange mulige digitale strategier, som sikrer, at din virksomhed kan løbe – som minimum – lige så stærkt på Facebook som konkurrenterne.

5 GODE RÅD
Inden vi gennemgår de 5 gode råd, er det vigtigt at understrege nødvendigheden af, at man konstant følger med i, hvad der sker af ændringer i Facebooks retningslinjer og værktøjer. På den måde sikres din virksomhed mod unødvendige – og til tider – enorme bøder. Derudover skal din virksomhed være velkendt med Facebook Business Manager. Det er her, hvor alt annoncering og indhold på din side styres. Sagt med andre ord er det kontrolrummet for din sides ageren.

Nr. 1: Find den rigtige placering til annoncen
Det er vigtigt, at I følger med i, hvordan annoncen klarer sig på forskellige placeringer. Det giver en klar indikation af, hvordan I fortsat skal målrette annonceringen i stedet for at lade tilfældighederne råde.

Du skal sørge for at teste placeringen af annoncerne for at finde ud af, hvad der er den bedste løsning for din virksomhed. Placeringen kan ændre sig meget, alt efter om annonceringen foregår på et mobil-newsfeed eller desktop-newsfeed.

Nr. 2: Brug Facebook pixel
Som vi indledningsvis nævnte, er det utrolig vigtigt hele tiden at holde sig opdateret om hvilke nye muligheder og værktøjer, Facebook stiller til rådighed.

Facebook Pixel er et relativt nyt analyseværktøj, der giver dig indsigt i, om dine annoncer bliver vist til de rette personer, om dit salg er øget samt målbare tal på dine annoncer. Det er et fantastisk redskab til at analysere, hvordan dine annoncer klarer sig.

Eksempelvis kan du med dette værktøj se de handlinger, som kunderne udfører. Om der føjes en vare til kundens indkøbsvogn eller der foretages et køb. Pixlen modtager disse handlinger – eller hændelser – som du kan se på din Facebook-pixelside i ’Hændelsesadministrator’. Du har også mulighed for at nå ud til disse kunder igen via fremtidige Facebook-annoncer.

Nr. 3: Undgå at fokusere på klikprisen
Det er en klassisk manøvre, der ofte fjerner fokus fra produktet og effekten. Prisen kan gøre dig blind for, hvad din virksomhed kan opnå med Facebook-annoncering. Der er enorm forskel på, hvad det koster per klik i din annoncering i forhold til, hvad det eventuelt kan give af konverteringen (salg). Prisen må aldrig blive en hæmsko, hvis du ønsker at nå bredt ud og skabe salg – det er målet for din virksomhed, og derfor skal klikprisen ikke afgøre den mulighed – selvfølgelig inden for rimelighedens grænser.

Nr. 4: Lav splittest
Det kan for mange virke indlysende hvilken annoncetype, der vil klare sig bedst. Men hver annonce skal skræddersyes specifikt efter målgruppen og produktet – og det er utrolig svært at fastlægge. Derfor har Facebook givet mulighed for at teste forskellige typer af annoncer i den samme annonce. En slags meta-annonce, der hurtigt og effektivt fortæller dig, hvilke annoncer der klarer sig godt, og hvilke annoncer, du bør overveje at stoppe. Med en split-annonce kan din virksomhed teste alt fra annoncetekster over billeder til landingssider og derefter måle efter konvertering. Lav derfor altid en splittest for at få mest ud af dine annoncekroner – selv hvis du har et lavt budget.

Nr. 5: Brug emojis
Det lyder måske som en bagatel i det store spil om plads og reach på Facebook. Men faktisk viser det sig, at emojis i høj grad fungerer som blikfang, og de evner at sige noget om dit produkt og virksomhedens karakteristika.

Vi glæder os til at skabe resultater for din virksomhed.

___

Book et møde – og lad os tage en snak om din Facebook strategi.

Andre produkter

Digital strategi

Den teknologiske udvikling har på kort tid indtaget forskellige markeder, forretninger og virksomheder. Teknologi og digitaliseringen har medført et stadigt større krav hos alle virksomheder

Læs mere »

42-punkt tjek

Vores populære 42 punkt tjek er målrettet dig, der ønsker at investere i digital marketing, men er i tvivl om, hvordan du skal gribe opgaven

Læs mere »

Digital markedsføring

INDHOLDSFORTEGNELSE Få professionel hjælp til jeres digitale markedsføring De 3 vigtigste strategier Søgemaskineoptimering Content Marketing Sociale Medier Digital markedsføring har været i fokus hos virksomheder

Læs mere »