Digital markedsføring – en variabel investering skaber vækst

Antallet af marketingskanaler og ikke mindst digitale marketingsmuligheder er eksploderet de seneste år og som virksomhedsejer eller leder er det svært og til tider umuligt at følge med udviklingen.

Løsningen kan være at etablere en marketingsafdeling og ansætte marketingsmedarbejdere eller udvide en eksisterende marketingsafdeling. Det medfører dog øget faste omkostninger uden garanti for medfølgende resultater, fordi det kan være svært at få de rette kompetencer på alle områder.

Udfordringen er at de mange digitale marketingskanaler hver især kræver helt ekstraordinære kompetencer og viden for at få det optimale ud af investeringen og det er absolut de færreste der kan mestre, at være ekspert indenfor alle digitale discipliner på samme tid.

Du bør derfor overveje, hvordan du gør virksomhedens marketingsindsats variabel samtidig med at indsatsen understøttes af de rigtige kompetencer og specialviden.

Digital marketing baseret på pakkeløsninger er ikke vejen frem
Enhver virksomhed er unik og det er derfor helt forkert at tilpasse din virksomheds markedsføring ned i pakkeløsninger som på forhånd er defineret ud fra den bredeste fælles nævner. Skal du have det optimale ud af din investering i markedsføring er det afgørende at marketingsløsningen formes og tilpasses virksomhedens behov.

Det rigtige udgangspunkt skaber resultater
Søg en uvildig rådgivning som tager udgangspunkt i jeres virksomhed, som evner at lytte til jeres behov og efterfølgende forstår at sammensætte løsninger der passer til virksomheden i forhold til jeres:

  • Overordnede strategi
  • Salgsstrategi
  • Kunderejse
  • Digitale tilstedeværelse
  • Aktuelle situation
  • Position i markeder
  • Produkter/Ydelser
  • Målsætninger
  • Budskaber
  • Målgrupper
  • Årshjul – Sæsonudsving, events, aktiviteter, åbent hus, messer, udsalg, Black Friday m.v.

Interne marketingsressourcer/marketingsværktøjer
Det er afgørende at den valgte samarbejdspartner kan rådgive jer uvildigt og professionelt samt skabe et overblik der for eksempel inkluderer:

  • En realiserbar plan der fastholder og vækster eksisterende kunder
  • En realiserbar plan der skaber nye kunder
  • Hjælp til at løse eventuelle tekniske udfordringer på det nuværende digitale set up
  • Hjælp til at overholde gældende regler og best practices
  • At jeres budskaber og tilbud gøres attraktive, relevante og trafikskabende
  • At jeres budskaber og tilbud formuleres og visualiseres på en klar og tydelig måde
  • At I når ud til nok modtagere
  • At I når ud til de rigtige målgrupper
  • At I får opbygget et resultatgivende flow der også sikrer en effektiv opfølgning

Respons2day er din digitale tolk som via rådgivning og eksekvering skaber konvertering.

Besøg os her

Book videomøde

Book et videomøde på for eksempel Skype med en af vores digitale marketing eksperter!