Marketingmuligheder skaber frustration blandt virksomhedsledere

På min personlige rejse igennem medie- og marketingsbranchen har jeg, som kommerciel topleder, rådgivet og hjulpet rigtig mange små- og mellemstore virksomheder med eksekveringen af deres marketingsbehov. De seneste år har jeg har dog til stadighed mødt de samme udfordringer og frustrationer hos rigtig mange af disse virksomhedsledere og ejere.

Der var engang
Som leder eller ejer af en mindre eller mellemstor virksomhed er det med årene blevet mere svært at overskue og forstå, hvordan man markedsføringsmæssigt rammer sin målgruppe optimalt, og om man betaler den rigtige pris. For år tilbage var denne gruppe af ledere og ejere i mange tilfælde klædt godt på til at håndtere morgendagens og dermed fremtidens marketingsvalg – primært bestående af traditionelle medier som for eksempel print, direct mail, husstandsomdelte reklamer, radio, outdoor og måske en kampagne på TV.

Adfærdsændringer hos målgrupper
Siden hen opstod de første digitale alternativer, og i de sidste 10 år har medie- og marketingsbranchen for alvor gennemgået en turbulent forvandling, og brugerne har parallelt ændret adfærd, uanset om der er tale om en slutbruger inden for Business to Consumer eller Business to Business segmentet.

Fortsat vækst på de nye kanaler
Det samlede reklameforbrug i Danmark har været stigende de sidste år, og seneste prognoser viser at væksten fortsætter i 2019. Digital innovation, brug af data og målbar effekt kombineret med adfærdsændringer hos brugerne er blandt andet medvirkende til at den reelle vækst foregår på de nye kanaler og i 2019 specielt på sociale medier, search og online video, stærkt hjulet af tekniske innovationer.

Behov for uvildig rådgivning
Aldrig har der været et større behov hos små- og mellemstore virksomheder for personlig professionel uvildig rådgivning inden for medier og marketing.

Med mere end 30 års erfaring fra medie- og marketingsbranchen og en passioneret dybdegående interesse for nutidens og fremtidens trends og tendenser har jeg derfor stiftet Respons2day.

Hos Respons2day ser vi det som vores pligt at følge nutidens og fremtidens trends og tendenser, så vi kan rådgive vores kunder bedst muligt. Vores vigtigste fundament er viden, indsigt og forståelse for udviklingen indenfor marketing og medier.

Vi tilbyder professionel uvildig rådgivning til optimering af virksomhedens marketingsstrategi og vi er klar til at tage ansvar for eksekveringen af en ny fremtidig strategi med fuld transparens i indsatser og resultater. Vi hjælper virksomheder med at skabe sammenhæng mellem salgs- og marketingstrateg og udvikler kunderejsen så den skaber new bizz, fastholdelse og øget ROI.
Respons2day er din digitale tolk som via rådgivning og eksekvering skaber konvertering.

Peter Garhøj, direktør og stifter

Besøg os her

Book videomøde

Book et videomøde på for eksempel Skype med en af vores digitale marketing eksperter!