Digital markedsføring

digital markedsføring

Digital markedsføring har været i fokus hos virksomheder verden rundt igennem de seneste år. I takt med globaliseringen og teknologiens markante udvikling er online markedsføring rykket op på førstepladsen over vigtige redskaber, som en ambitiøs virksomhed vil mestre. Men mulighederne og værktøjerne er mange. Så hvilken retning er den rigtige for din virksomhed at gå?

Det kan være svært at finde frem til den helt rigtige strategi inden for digital markedsføring i den enkelte virksomhed. Men med denne artikel giver vi dig blandt andet overblik over tre af de vigtigste strategier, som er de væsentligste at kunne navigere i på markedet i dag.

FÅ PROFESSIONEL HJÆLP TIL JERES DIGITALE MARKEDSFØRING.
Den digitale markedsføring er i dag uundværlig for virksomheder. Men samtidig er mulighederne indenfor online markedsføring uendelige.

For de fleste bliver det derfor hurtigt uoverskueligt, hvilke kanaler og strategier virksomheden skal satse på for at opnå de bedste resultater. Derfor er det en god idé at få professionel hjælp og rådgivning til digital markedsføring.

Det kan Respons2day hjælpe med. Vi har de rette kompetencer, eksperter og specialister til rådighed, og vi kan rådgive om hvilke værktøjer, der skaber den bedste fremadrettede, digitale markedsføringsstrategi for netop jeres virksomhed.

Hos os får din virksomhed klarlagt de vigtigste no-go’s, fordelene ved digital markedsføring, samt hvordan I som virksomhed eksekverer og i praksis får skabt resultaterne efterfølgende.

I de sidste 10 år er online markedsføring i høj grad blevet præget af tre grundlæggende strategier, som din virksomhed skal være opdateret på. Jo stærkere virksomheden er inden for de tre strategier, desto stærkere er jeres reach, salg og gennemslagskraft.

DE 3 VIGTIGSTE STRATEGIER

Strategi 1: Søgemaskineoptimering
Den evige kamp om topplaceringen på Google har i de seneste år defineret en virksomheds succes. Og søgemaskineoptimering, i mundtlig tale kaldet SEO, er en af de vigtigste veje til at opnå de altafgørende placeringer på side 1 på Google.
Strategien er i konstant udvikling, og derfor er det vigtigt hele tiden at være opmærksom på, hvilke muligheder din virksomhed skal gøre brug af inden for feltet.

I dag handler det i høj grad om at have relevant indhold og eksterne links på sitet, der sørger for, at læseren bliver sendt videre til en bestemt kunde eller medie. På den måde fortæller dit SEO-arbejde Google, at indholdet er relevant og tilpasset mediet.
Hvis Google omvendt kan se, at indholdet ikke stemmer overens med det valgte produkt, vil det gå hårdt ud over din placering på Google.

En af måderne til at opnå den høje rangering på Google er gennem Google Ads (tidligere kaldet AdWords). Dette værktøj giver indblik i, hvilke søgeord der reelt har givet profit. Det er en kæmpe fordel at få klarlagt de vigtigste søgeord indenfor en given tekst. Har man kørt annoncering på Google Ads i noget tid, vil det være muligt at trække en lang liste af søgeord, som har givet omsætning.

Et andet redskab til at opnå en god placering på Google er gennem CTR. CTR er en forkortelse for click-through-rate, og begrebet dækker over den procentdel, der klikker ind på din side via Google. Basalt betyder det, at du skal sørge for at optimere det, som brugerne ser i Googles søgemaskine, før de rammer din side. Her indgår ord som title-tags & meta-descriptions, der er essentielle begreber at få styr på og opdatere. På den måde fremstår din side på Google mere overskuelig og effektiv.

Strategi 2: ContentMarketing
Content Marketing dækker over alt det indhold, som din virksomhed sender ud i form af blogindlæg, nyheder og indhold, der i sig selv fungerer som marketing. På den måde viser du dine kunder og målgruppe de sidste nye tiltag inden for forretningsområdet, samtidig med at I skaber opmærksomhed om virksomheden. Content Marketing kan foregå på forskellige måder, men det vigtigste er kvalitet frem for kvantitet.

Det nytter ikke at udsende en masse blogindlæg, hvis I ikke er opmærksomme på, hvad brugerne søger på. Derfor er det vigtigt at undersøge, hvad de hyppigste spørgsmål inden for forretningsområdet er. På den måde kan I besvare de store spørgsmål gennem forskellige strategier og skabe trafik og omtale. Der vil altid komme nye kanaler eller medier, som man skal forholde sig til og udnytte, hvis man gerne vil et skridt foran. Så om det er gennem eksterne hjemmesider, Instagram eller noget tredje, er underordnet. Det vigtigste er at få det indhold ud, som besvarer målgruppens undren inden for jeres produkt eller service.

Strategi 3: Sociale Medier
Sociale medier høster stadig den største del af opmærksomheden fra de største brands og forretninger i verden. Det er ikke til at komme uden om.

Et af de vigtigste værktøjer, som de sociale medier åbner for, er annoncering og re-marketing annoncering. Det koster selvfølgelig penge at nå ud til en stor gruppe mennesker, men det kan være alle pengene værd, og det har et enormt potentiale inden for din virksomheds ROI (return over investment).

Facebook har gjort det meget nemt at samle dine annoncer, der af samme kanal kan sendes gennem Instagram eller Messenger. Facebook har også gjort meget for, at du kan designe dine annoncer, som du gerne vil have dem. Facebook Annoncering og generel tilstedeværelse på sociale medier er en essentiel grundsten i din virksomheds vækst og synlighed.
Vi hjælper dig med digital markedsføring!

Der findes en god håndfuld yderligere strategier, som din virksomhed med rette skal have et godt tag i. Hos Respons2day hjælper vi dig med at skabe overblik, forståelse, kvalitet og økonomisk værdi i jeres digitale markedsføring.
I et fragmenteret medielandskab med flere marketingskanaler end nogensinde før forstår vi at varetage den enkelte virksomheds interesser.

Respons2day er din digitale tolk som via rådgivning og eksekvering skaber konvertering.

Vi glæder os til at skabe resultater for din virksomhed.

___

Book et møde – og lad os tage en snak om din digitale markedsføring.

Andre produkter

Digital strategi

Den teknologiske udvikling har på kort tid indtaget forskellige markeder, forretninger og virksomheder. Teknologi og digitaliseringen har medført et stadigt større krav hos alle virksomheder

Læs mere »

42-punkt tjek

Vores populære 42 punkt tjek er målrettet dig, der ønsker at investere i digital marketing, men er i tvivl om, hvordan du skal gribe opgaven

Læs mere »

Digital markedsføring

Digital markedsføring har været i fokus hos virksomheder verden rundt igennem de seneste år. I takt med globaliseringen og teknologiens markante udvikling er online markedsføring

Læs mere »